Oldalak

2012. május 20., vasárnap

Gyümölcsös zabkása

   A zabpehely szerelmese vagyok. Alig 8-9 hónapja ismerkedtem meg ezzel a csodálatos étellel. A zabkása nemcsak desszert lehet. Reggelinek is nagyon finom, bár én azt egyszerűen fahéjjal, vagy kakaóporral, esetleg egy kanál lekvárral szeretem. Most egy desszertet készítettem belőle. Nagyon egyszerű lesz.

Hozzávalók (4 személyre):
  • 5 ek aprított zabpehely (a receptben megmagyarázom)
  • 4 dl tej
  • 2 dl víz
  • 1-2 ek méz (ízlés szerint, cukor is lehet)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • gyümölcs (én meggyet használtam)
   Egy kis magyarázattal tartozom az aprított zabpehellyel kapcsolatban. Hirtelen ötletem támadt. Megdarálom a zabpelyhet és liszt lesz belőle. De a harmincéves kávédaráló közbeszólt, így megpróbálkoztam a szintén békebeli diódarálónkkal. Nos, nem sikerült teljesen lisztté darálnom, így maradt csupán aprítva a zabpehely. Persze nem kell nekiállni aprítani, vegyünk apró szemű zabpelyhet. Mellesleg ez olcsóbb is, mint a nagyszemű.
   Ha felforrt a tej és víz keveréke, beletettem a zabpelyhet és elkezdtem főzni. Figyelni kell rá, mint a pudingnál, nehogy lekapjon. Amikor félig megfőtt, tettem bele mézet. Kb. 15 perc alatt megfőtt. A végén tettem bele a vaníliás cukrot. (Használhatunk vaníliarudat is vagy csak aromát.) Végeredményként egy tejbegríz sűrűséget kell kapni.
  Az előkészített tálkákba meggyet tettem és ráöntöttem a zabkását.
Természetesen gazdagabban is el lehet készíteni. Például ha már kihűlt a kása, felvert tejszínnel lehet lazítani. De így is finom krémes lesz.


Gyorsan lekaptam, mielőtt befaltam :)





Nincsenek megjegyzések: