Oldalak

2012. május 20., vasárnap

Pizza feltét

Mitől jó egy pizza? A feltéttől (többek között)!!!
Sokszor jártam úgy, hogy  elázott a tészta a sok feltéttől. Hát, igen, aki szereti a sok finomságot. Néhány szabályt azonban be kell tartani. Mindenből egy kicsit.
A túl sok szalonna, kolbász (gondoljunk csak a magyaros pizzára) annyi zsírt tud kiengedni magából, hogy csak úgy tocsog benne. Ezért ajánlom az erősebb ízű füstöltárut, vagy néha megizzasztom a sütés előtt egy serpenyőben.
A zöldségeket mindig vékonyan szeleteljük fel, amelyik nagyon vizes (pl. padlizsán, cukkini) le lehet kicsit sózni, akkor kiadja a felesleget.
Nyers húst soha!!! Nem fog annyi idő alatt megsülni, a hús leve meg... inkább nem is folytatom.

Az első kérdés, mi legyen alul. Mármint milyen szósz. Főzheted, nyomhatod tubusból, saját magad is előállíthatod. Lehet paradicsomos, tejfölös, pestos... csak a kreativitáson múlik.
Egy egyszerű szósz:
Végy egy konzerv sűrített paradicsomot, nyomj bele 1-2 gerezd fokhagymát, sózd, borsozd, fűszerezd (bazsalikom, oregano, kaukkfű vagy amit szeretsz), és ezzel kend meg a tésztát.

A következő ballépésem a sajtokkal volt. Ezt hogy lehet elrontani??? Nekem sikerült. Méghozzá a mozzarellával. A mozzarella ugyanis sós vízben áll. Tehát elég vizes tud lenni. Ezért mindig a pizza legvégén tegyük rá,  és tépkedjük, vágjuk kisebb darabokra, oszlassuk el a pizzán.
Kerüljük a sok zsíros sajtot, mert szintén a túlzott szalonna sorsára jutunk.
Kipróbáltam, és fincsi volt az is, amikor a pizza szélére raktam a sajtot, visszahajtottam, így amikor vágtam, ettük a szélében is volt sajt. Ezt régen a PizzaHut-ban láttam.

A pizzára bármit rátehetünk, amit szeretünk. Annál finomabb lesz...

Lehet, hogy most azt gondolod, hogy a fenti dolgok badarságok, mert ezt mindenki tudja. Remélem így van, úgyhogy én kérek elnézést... :))

Nincsenek megjegyzések: