Oldalak

2013. március 16., szombat

Magyar torilla, avagy fűszeres kukoricalepények


 Íme egy mexikói ihletésű kreálmány. Megkívántam a fűszereset, de mégsem nyelvbénító, kétszer csípő dologra vágytam.
Az alap adott, tölteléknek pedig bármi jó, amit a hűtőben találunk.
Nálam vegára sikerült, de bármivel megtölthetőek a lepénykék. Amolyan magyar tortillák.

Hozzávalók 8 lepényhez:

25 dkg finomliszt
15 dkg kukoricaliszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dl víz
1 tk só
1 tk durvára tört színesbors
½ kk chilipehely
Fűszerként bármit tehetünk a tésztába, akár zöldfűszereket is.

Az élesztőt a meleg (de nem forró) vízbe morzsolom egy csipetnyi cukor társaságában. Amíg felfut összeállítom a tészta száraz részét.
A lisztekhez hozzákeverem a sót, fűszereket. Kis mélyedést csinálok a közepén, ide öntöm az élesztőt, és kidolgozom a tésztát. Puha, lágy, de jó tartású tésztára lesz szükség. A liszt minőségétől függően (azaz attól függően mennyi sikér van benne) szükség lehet még egy kevés vízre.
Letakarom és legalább fél órát pihentetem langyos, szélmentes helyen.

8 labdácskát szaggatok belőle és egyenként kinyújtom, olyan palacsintasütő nagyságúra, kb. 2 mm vastagságúra.
Merthogy ezt bizony száraz palacsintasütőben fogom megsütni.
Tehát, felforrósítom a serpenyőt és a kinyújtott tésztát belerakom és teszek rá egy fedőt is. 1-1/2 percig sütöm közepes hőfokon. Figyelni kell, hogy nem égjen oda, akár többször meg is lehet fordítani.


A töltés. Míg kelt a tészta, összeállítottam egy kis salátát abból, ami éppen itthon volt: retek, hagyma, káposzta, uborka, savanyú uborka. Öntetet nem csináltam, csak kicsit megsóztam. Ez volt az egyik töltike. A másik pedig a sajt. Lereszeltem egy kevés trappistát, és találtam egy kis füstölt sajtot is, úgyhogy azt is hozzáreszeltem.
A saját fűszeres tortillámat úgy állítottam össze, hogy amikor sült a másik oldala a lepénynek, rászórtam a sajtot. Rátettem a fedőt, hogy rá tudjon olvadni, majd kivettem a lepényt és megszórtam a zöldségekkel, összehajtottam és beküldtem jó mélyre. :)

/Ha nincs otthon kukoricaliszt, nem baj. Sima lisztből is megcsinálható, bár a kukoricalisztből lesz az igazi./
Íme, képekben:





Nincsenek megjegyzések: