Oldalak

2013. március 16., szombat

Pikáns túrókrém pohárban


 Egy újabb „kinyitom a hűtőt, vajon mit találok benne” ihletésű remekmű.
Találtam túrót, a spájz mélyéről tejszínt és pár darab babapiskótát. Ez eddig nem is indult rossznak. Már csak fel kellett dobnom némi gyümölccsel. Alma. Ezt találtam.
De az almát csak úgy nem lehet belekeverni a túróba! Ekkor jutott eszembe egy másik gyors süti recept. És őrülten jól sikerült!

Hozzávalók 4 személyre:

25 dkg túró
2-3 dl tejszín
1-2 cs vaníliás cukor
ízlés szerint cukor, édesítőszer
1 ek méz (ha van, de nem létszükség)
½ dl citromlé
babapiskóta vagy keksz
1-2 szem alma
2 ek vaníliás pudingpor

Az almát lereszeltem és feltettem egy lábosba dinsztelődni a mézzel, vaníliás cukorral és a citromlével.
(Sima, fehér cukrot nem használtam az édességhez, édesítőszerrel készítettem és mézzel.) Felöntöttem 2 dl vízzel és még 5 percig pároltam.
Közben a pudingport 1 dl vízben elkevertem és ezt is az almához öntöttem, besűrítettem.
Az almás krémet kihűtöttem.

A túrót édesítőszerrel kikevertem, a tejszínt a vaníliás cukorral habbá vertem. A túróval óvatosan összeforgattam.
Az összeállítás. Egy réteg túró, egy réteg almás krém, tejben megforgatott babapiskóta, almás krém, túró. A rétegek tetszés szerint variálhatóak.

Minél savanykásabb az alma, annál pikánsabb lesz. Fahéjat direkt nem tettem bele.






Nincsenek megjegyzések: