Oldalak

2013. március 16., szombat

Rétesvacsora


 Az úgy kezdődött, hogy akciós volt a réteslap. Igaz, sütinek szántam, de apróbb módosítások után mégis megmaradt. A túrós rétesen túl is van rétes! A sós rétes.

Körbenéztem a receptek között, és összeollóztam egy új rétest. Most sokak tollával ékeskedve ezt alkottam.

Hozzávalók 2 rétesrúdhoz:

1 csomag 8 lapos réteslap
3 szem közepes burgonya
8 szelet sonka (én sonkás felvágottat találtam itthon)
2 db tojás
10 dkg bármilyen sajt
só, bors, szerecsendió
szezámmag
kevés olvasztott vaj/margarin/olaj (a lap megkenéséhez)

A burgonyákat felkockázom és megfőzöm. Egy kevés főzőlevet hagyok rajta és lepürésítem. Fűszerezem sóval (ha még szükséges), borssal, egy leheletnyi szerecsendióval. A szerecsendió el is hagyható. Nem mindenki szereti. Felverem a két tojást és ezt is hozzákeverem. (A tojásból meghagyok egy keveset, amivel majd a rétes tetejét megkenem.)

Fogok 4 lapot, laponként is meg lehet kenni egy kevés zsiradékkal, én csak a felső lapot kentem. Ezután a fűszeres krumplipüré felét rákenem, aztán jöhet a sonka. Egyben hagytam a szeleteket, egy rúdhoz 4 szelet egymás mellé rakva. Ezután megszórtam a sajt felével, feltekertem, majd a tetejét lekentem tojással és megszórtam szezámmaggal.

Forró sütőben 20-25 perc alatt megsütöttem.

Igazából bármivel meg lehet tölteni a réteseket. Amit a hűtőben találunk, amit a család szeret.

\* Attól függően, hogy milyen állaggal töltjük a rétest, állhat kevesebb lapból is.*\



Nincsenek megjegyzések: