Oldalak

2012. január 13., péntek

Narancsos csupa-csoki torta

Kedvenc biztonsági őrünket búcsúztattuk ma. Megleptük általam egy narancsos csupa-csokis tortával. Mivel nagyon gyorsan kellett összedobnom a tortát, egy teljesen biztos piskótát készítettem, és egy 100%-osan kipróbált krémmel töltöttem.
Íme a recept lépésről lépésre, mert mindenki így kérte tőlem.


Hozzávalók (24 cm-es tortához):
Piskótalaphoz:


  • 5 db tojás
  • 2 db tojás fehérje (sárgáját felhasználjuk a krémhez)
  • 8 ek (20 dkg) cukor
  • 8 ek (20 dkg) liszt
  • 2 ek kakaópor
  • 2 cs. vaníliáscukor
  • 2 csipet só
  • 1 dl étolaj 
  • 1 dl meleg víz
  • 3/4 cs. sütőpor
  • kimargarinozott és kilisztezett tortaforma

  1. A szobahőmérsékletű tojásokat szétválasztom, a sárgájához kerül a cukor, vaníliáscukor. Jó habosra keverem, míg kifehéredik és kétszeresére nem nő.
  2.  A lisztet összekeverem a kakaóporral, 1 csipet sóval és a sütőporral. Kanalanként keverem bele a sárgájába, miközben hozzáadagolom a vizet és az étolajat.
  3. Keményre verem az 5+2 tojás fehérjét. Kiveszek egy keveset belőle, és jól beledolgozom a sárgájába, hogy fellazuljon. Ezután szigorúan nagy mozdulatokkal beleforgatom a habot, hogy ne törjön össze.
  4. Beleöntöm a margarinozott lisztezett formába. Előmelegített sütőben  kb. 40 perc alatt megsütöm.
    Itt meg kell említenem, hogy öreg a sütőm. Tehát középmeleg sütőben süssétek, nehogy megégjen tűpróbáig. Ha már nem ragad a tűre, akkor jó. 
  5. Kiveszem és lisztezett deszkára kiborítom. Hagyom kihűlni. Íme a kész lap.
    Ennek a tésztának nagy előnye, hogy nem esik össze ellentétben a hagyományos piskótával. Imádom azt a piskótát, de hát ha megrendelésre megy a dolog, akkor nem szabad kockáztatni.










Hozzávalók a krémhez:


  • 8 dl tej
  • 3 cs. csokoládés pudingpor
  • 2 db tojás sárgája
  • 1 ek kakaópor
  • 10 dkg étcsokoládé (min. 60%-os)
  • 20 dkg cukor
  • 20-25 dkg margarin
  • kb. 5 dkg kandírozott narancshéj
  • 1 csipet só


  1. A puha margarint a cukor felével habosra kikeverem. Mit is jelent ez? Merthogy nekem sosem volt "habos". A lényeg, hogy olvadjon el benne a cukor. Én jelen esetben cukorszirupot használtam, amit a narancshéj kandírozásakor használtam. De lehet porcukrot is, kristályt is. Mindenkinek a szája íze szerint.
  2. Közben gőz felett felolvasztom a csokoládét. Jelen esetben én egy 75%-os narancsdarabos étcsokoládét használtam.
  3. Feltettem melegedni 6dl tejet. A maradék 2 dl-ben elkevertem a pudingport, a kakaóport, a tojás sárgákat és a cukor másik felét, valamint a sót is hozzáteszem.
  4. A felforrt tejet leveszem a tűzről és hozzáöntöm a csomómentesre kevert pudingos tejet, és sűrűre főzöm. Átöntöm egy tálba, és keverőgéppel jól kikeverem, hogy hűljön.
     Ha már kissé kihűlt, hozzákeverem a cukros margarint. Ne ijedjen meg senki, el fog olvadni benne a margarin. Közben hozzáadom a felolvasztott étcsokoládét.
  5. A krémet berakom a hűtőbe, hogy hűljön és közben néha-néha ránézek és átkeverem. Ha teljesen kihűlt, géppel jól kikeverem. Ki fog világosodni a színe. Könnyű állagúnak kell lennie.
Összerakás:


  1. A piskótát három elvágom három részre.
  2. A krém 1/3-át kiveszem, ezzel fogom kívülről bevonni. A maradékba beleforgatom a kandírozott narancshéjat. Megkenem a lapokat.
  3. A kivett krémmel kívülről megkenem a tortát.
A tetejét most csokis tejszínnel fújtam be és kandírozott narancshéjjal díszítettem. A csokis tejszín úgy készült, hogy a tejszínt kakaóporral és cukorral kevertem el és hagyományos habszifonba tettem, ráhajtottam egy patront és kész is volt. Könnyebb a kakaó elkeverése, ha egy kevés tejszínt felmelegítek és melegen keverem össze vele.


Az eredmény:








Mindenkinek nagyon ízlett. Nem mondom, kicsit tömény, de aki a csokit szereti....

Megjegyzés:
Attól függően, kinek milyen a költségvetése, az étcsokoládé helyett nyugodtan bele lehet rakni még egy kanál kakaóport. A csokitól gazdagabb lesz az íze, de hiányában nem lesz rosszabb a torta.A só meglepő lehet. Azért kerül bele, mert a kakaó, a csokoládé ízét sokkal jobban kihozza a süteményben. Egyébként minden édességbe kell tenni egy csipetet, hogy jobban kidobja a cukor ízét.
A tejszínt tálalás előtt tettem rá, mert ugyan volt benne habfixáló, de a melegben hamar összeesik. Tartós díszítéskor ajánlom a növényi eredetű habokat (pl.: Hulala, Oké habmester).
Ez a krém tökéletes bármilyen ízű puding esetében. Az egyszerűbb oroszkrém-szerű torta esetében. Azért írom, hogy szerű, mert az eredeti oroszkrém tejszínnel van dúsítva, nem margarinnal.

Nincsenek megjegyzések: